Svar på vanliga frågor

Hur lång är föreställningen?
2 timmar och 10 minuter inklusive 15 - 20 minuters paus.

Var och när köper jag mina biljetter?
Antingen direkt här på vår hemsida, klicka här, fram till 1 timme före föreställningen, eller i cirkuskassan som är öppen speldagen 12:00-13:00 samt öppnar igen 2 timmar innan föreställningen börjar och är öppen fram tills föreställningen startar, samt på biljettforum.se tel: 0771-130 150 

Får man ta med sig barnvagn in i tältet?
Tyvärr inte pga utrymningsskäl. Vi anvisar plats efter entrén där ni kan parkera barnvagnen och den kommer att stå bevakad hela föreställningen.

Jag har köpt biljetter via hemsidan men inte fått någon bokningsbekräftelse på mail.
Kontrollera din skräppost, ibland hamnar tyvärr våra biljetter där. Har de inte hamnat i skräpposten ring oss på 0705 - 130129 eller 0705 - 130097 mellan kl 09:00 - 14:00 så hjälper vi dig, eller lägg ett mail till: biljett@cirkusmaximum.se

Jag har vunnit biljetter till en föreställning men gå på en annan föreställning.
Det går oftast bra, men maila gärna till biljett@cirkusmaximum.se och berätta vilken föreställning ni vunnit till och vilken ni vill gå på eller skicka ett SMS till telefonnummer: 0705-130129

Vad är det för olika platser i tältet.
Logebiljetterna är numrerade platser närmast manegen. På Första parkett är platserna även här numrerade och man ser man artisterna framifrån. Andra parkett är onumrerad och man ser artisterna lite snett från sidan. På andra plats ser man artisterna från sidan alternativt snett bakifrån.

Jag har köpt biljetter till föreställning måste jag stå i kö då?
Vi öppnar insläppet en halvtimme innan föreställningen. Kommer ni innan dess är det en kö till insläppet som börjar röra på sig 30 minuter innan då vi öppnar cirkusen för publiken.

Kan man köpa biljetter på plats?
Självklart! Biljettkassan är öppen varje speldag mellan kl 12:00 - 13:00 samt öppnar igen 2 timmar före föreställningens början och är öppen fram till föreställningen startar.

Tar ni kort?
Vi tar de vanliga betal och kreditkorten, dock inte American Express, både i biljettkassan och i cirkuskiosken.

Kan jag använda Swish?
Du kan använda Swish både i biljettkassan och i cirkuskiosken, vårt Swish nr är 123 097 40 22

Är det kallt i tältet?
Nej, cirkustältet är uppvärmt vid behov till behaglig temperatur.

Är det hög ljudnivå?
Vi har en riktig orkester bestående av 9 skickliga musiker och med vår ljudanläggning gör vi vårt bästa för att få en jämn ljudnivå. För mycket små barn rekommenderar vi hörselskydd. Glömmer du dem hemma kan du få öronproppar av oss i kiosken.

Har ni rullstolsplatser?
Vi har ett antal reserverade platser för rullstolar med medföljande sällskap. Vi gör alltid vårt bästa att alla i sällskapet skall sitta tillsammans. Rullstolsplatser köps endast via Biljettforum telefon 0771-130 150 eller i cirkuskassan speldagen.

Jag är ledsagare.
Ledsagare till rörselsehindrade och rullstolsbundna kunder betalar 100 kr. Ledsagarbiljett säljs endast i cirkuskassan speldagen och gäller endast på de reserverade platserna för rullstol samt på Andra Parkett och Andra Plats.
Tag gärna med ledsagarbevis eller liknande.

Jag har en biljett det står "Reklambiljett" på, var gäller de, det står ingen datum på biljetten?
Reklambiljetter gäller på valfri föreställning. I mån av plats på Andra Parkett annars Andra Plats.

Köpvillkor Cirkus Maximum AB